mandag 14. januar 2013

Det første blogginnlegget fra Ingridstua


Her i Ingridstua produseres det strikkaplagg med jevne og ujevne mellomrom. Blir ofte inspirert av mange flotte blogger og blogginnlegg om strikking og håndarbeid. Denne gangen ble jeg inspirert av en venninne som utfordret meg til å strikke Justin Bieber votter til hennes datter som skal på konsert med Justin Bieber som er i Oslo i april.

Mønsteret kjøpte jeg på ravelry. http://www.ravelry.com/patterns/library/justin-bieber-mittens




Jeg synes oppskriften var enkel å følge, siden jeg har erfaring med å strikke selbuvotter i ulike mønstre. De var morsomme å strikke, fordi det også var mønster på innsiden av hånden.

 
 
Garnet jeg brukte var Adore Alpakka. (60% alpakka og 40 % akryl) og pinner nr. 3. Jeg liker egentlig akryl veldig dårlig, og strikker av prinsipp kun av ULL eller BOMULL. Garnet ble kjøpt på impuls på OBS! sammen med melk og brød. Skriften på garnetikketten var så liten, at den ikke kunne leses uten lesebriller. *Ler* Jeg så kun "Alpakka" på fremsiden. Resultatet ble deilige, myke votter, som både mottaker og jeg ble veldig fornøyd med.
 
 
Blogghilsen  fra Ingrid :)
 


6 kommentarer:

  1. Heia Ingridvennen!!
    Så koselig med Ingridblogg endelig, GRATULERER!!
    og så nydelig med prikkat bakgrunn!! Du har jo vært kjempeflink, både med vottan og innlegg!! :O)
    Herved har du fått din første bloggkommentar!
    Kos de! Varm klem fra Nina Pellina Blåbærlina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar :) Og takk for hjelpen! Klem fra Ingrid

      Slett
  2. Gratulerer med kjempefin blogg! Og lekre votter, er visst Justin og One Direction som gjelder nå for tiden ;)

    Søteste Blåbærlina tipset meg om bloggen altså ;) Velkommen til en herlig bloggeverden! ♥

    Klem, Gry-Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for koselig kommentar, Gry-Anette. Som ny i bloggverden er det mye som skal læres, men nå er jeg igang.

      Det er populært med One Direction votter også, det har jeg forstått. Ser på bloggen din, at du har laget noen søte votter med 1D på :)

      Ha en fin kveld!

      Klem fra Ingrid

      Slett
  3. Hei hei - takk for koselig kommentar på bloggen min! Og så bra at jeg oppdaget deg også, en strikkeblogger fra Tromsø :) Legger meg til som følger, jeg :)

    Fine votter du har strikket. Det mønsteret har jeg lagt merke til før, med plan om å strikke. Kjenner en "belieber" som snart har bursdag, og som jeg tror vil bli henrykt av å få et par. Takk for påminnelsen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar. :) Har ikke fått oppdatert min bloggliste ennå, er så fersk i dette " faget". Veldig gledelig at vi kan inspirere hverandre:)

      Slett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)